Przedstawiam królika


 Królik ma bardzo zdrowe mięso, podobno świetne dla alergików, ma mało tłuszczu, więc pomyślałam, że spróbuję. Zrobiłam go w przyprawach korzennych i w ziołach.

Składniki:
Królik (tuszka)
Balsamiko,
Rozmaryn,
Tymianek,
Cząber,
Majeranek,
Liść laurowy,
Czubryca,
Papryka ostra,
Kolendra
Chili,
Oregano,
Pieprz (różne kolory)
Cebula czerwona,
Marchew,
Seler,
Dwa ziemniaki,
Por
Czosnek




Królika podzielić na części (ja podzieliłam na 3) i umyć. Następnie przyprawy i zioła oraz rozdrobniony czosnek wsypać do naczynia i zalać balsamiko. Włożyć królika w marynatę i trzymać w niej najlepiej przez noc.
Kiedy dobrze się zamarynuje, do brytfanki dodajemy łyżkę oliwy i wkładamy królika. Energicznie go obsmażamy z każdej strony, Kiedy się zarumieni zmniejszamy ogień, dodajemy warzywa, dolewamy kilka łyżek wody i powoli dusimy. Co jakieś czas sprawdzamy, czy nie trzeba dodać wody.
Po 1-2 godzinach królik jest gotowy.

Podałam go z pieczonymi ziemniakami i czerwoną kapustą.








Brak komentarzy: